Varför Kredinor?

Kredinor är Norges största inkassobolag. Vi erbjuder uppdaterade lösningar inom betalningsuppföljning och inkasso. Vårt mål är att säkerställa att borgenärer får vad de är skyldiga, samtidigt som vi behandlar dem som har ekonomiska svårigheter med artighet och respekt.

Professionell leverantör av betalningsuppföljning

De senaste åren har allt fler kunder lagt ut en större del av sina värdekedjor till Kredinor. Våra kunder har ett gemensamt intresse av Kredinors förmåga att tillhandahålla professionella, kundvänliga betalningsuppföljnings- och inkassolösningar. Förutom inkasso erbjuder vi nu lösningar som omfattar fakturering, påminnelsehantering, reskontrahantering och kundservice samt portföljköp. Vi tar hand om allt från betallösningar till ren kunduppföljning och kundservice. Vi kan även följa upp eventuella rättsliga åtgärder.

Lönsamma kundinsikter

Förutom en hög upplösningshastighet genom enkla och kundvänliga lösningar har vi en analysavdelning som är en av de bästa för kundinsikt i Norge. Denna avdelning hanterar Norges största kunddatabas. Genom att “tvätta” kundens kundportfölj mot denna databas kan vi föreslå effektiva lösningar för att övervaka slutkunder tills betalning sker. Vi kan även lämna förslag på mer exakt kunduppföljning. Detta gör det möjligt för oss att säkra snabbare betalning av utestående belopp, öka kundernas likviditet och ge ett mer förutsägbart kassaflöde.

Vår analysavdelning förvaltar Norges största kunddatabas, vilket gör att vi kan ge en mer exakt kunduppföljning. Detta kommer att bidra till en bra kundupplevelse och säkerställa att du får betalning snabbare.

Enkla lösningar för snabbare betalning

Vi arbetar ständigt med nya och användarvänliga lösningar. Slutkunden erbjuds dessa via digitala brev, SMS, på kredinor.no och på Min sida. Kunden kan komma åt dessa genom våra sömlösa integrationer och på Kredinor Online. Vi erbjuder även superenkla betalningslösningar, genom Let’s Pay för faktureringskunder och Pay Now för inkassokunder. Båda dessa betalningslösningar ger snabbare betalning från slutkunden och en bättre kundupplevelse. Om bredbandsleveransen till exempel kopplas bort på grund av utebliven betalning skickar vi ett sms och tjänsten kopplas upp igen mindre än en minut efter att kunden betalat via Betala nu.

Närmare kunder och kunder

Som professionell verksamhet inom betalningsuppföljning och inkasso är det Kredinors långsiktiga strategi att komma närmare våra kunder och deras kunder. Vår verksamhet sträcker sig ända tillbaka till 1905. Våra digitala lösningar gör oss lättillgängliga genom Min sida, Kredinor Online och kredinor.no. Vår chattrobot Nora är alltid tillgänglig. Utöver detta har vi duktiga personer i alla led – från kundtjänstrepresentanter, case managers och account managers till dataanalytiker och jurister på vår juridiska avdelning.

Mervärde genom god kundvård

Kredinor arbetar kontinuerligt för att ge en bra kundupplevelse för både uppdragsgivaren och slutkunden. Vi är konkurrenskraftiga på pris, oavsett behov och storlek på kundens verksamhet. Vidare erbjuder vi gratis kurser och webbseminarier och har utvecklat en omfattande kompetenswebb med gediget inkassoinnehåll. Våra moderna lösningar gör det enkelt att bli kund – och implementeringsrutinerna gör det enkelt att komma igång som kund hos Kredinor. Våra kunder kan vara säkra på att vi tar hand om både dem och deras kunder på bästa möjliga sätt.